You are not alone with your housing matters – Porvoon Kodit maintenance is here to help.
Everyday living comes with a variety of situations – sometimes small concerns, sometimes bigger needs. Our maintenance team exists so you don’t have to manage them alone.
Whether it’s a broken lamp, garden work, or an appliance in need of maintenance, you can contact us easily and without hesitation. We listen, take action, and ensure your home environment works as it should.
If any problems arise in your flat, please submit a fault report using the electronic form. For urgent matters, contact our customer service.
Fault report / maintenance work
If you notice a fault in your home, submit a fault report using the electronic form below.
For urgent issues, such as water damage or any similar unexpected fault that endangers living conditions, residents must always immediately make a fault report by phone, regardless of the time of day! In the evenings and at weekends, contact the maintenance emergency number.
Fault reports sent via our website are processed on weekdays between 08:00 and 16:00. For urgent maintenance issues, you must call the emergency number.
Please fill in all fields marked with an asterisk (*).
Residents are responsible for the maintenance of their own furniture and other consumable items in the flat. Porvoon Kodit maintenance takes care of repairs and maintenance of furniture and appliances that are permanently fixed to the flat. Our maintenance team provides help and services for residential living, and the prices for these separate services are listed below.
Maintenance On Call
Outside regular working hours on weekdays, weekends, and public holidays, the on-call maintenance service is available.
Porvoon Kodit Maintenance, on-call number: 040 592 8505
Erikseen veloitettavat huoltopalvelut
Huoltotyöt ja korjaukset
– Huoltotyö 50 € / h
– Erityisammattityö 60 € / h
– Huoneistokorjaukset, ikkunat ym. laskun mukaan
– Koneet ja laitteet, varusteet laskun mukaan
– Tukkeutuneiden hajulukkojen ja viemäreiden avaukset laskun mukaan
Kodinkoneiden asennukset ja liitännät
– Astianpesukoneen asennus sis. tarvikkeet 50 €
– Astianpesukoneen putken tulppaus 35 €
– Pesukoneliitännän imusuoja 50 €
Remontit ja varusteet
– Uusi väliovi 100 €
– Lamput (sis. asennuksen ja tarvikkeet) 50 € / h
– Sähkötarvikkeet (pistorasiat, kattorasiat, katkaisijat ym.) laskun mukaan
Avaimet ja lukitukset
– Abloy-avain 15 € / kpl
– Autopaikan avain 15 € / kpl
– Sento/Exec -avain 40 € / kpl
– iLoq-avain 50 € / kpl
– iLoq-sarjoituksen muutostyö 100 € / kpl
– Lukon sarjanvaihto laskun mukaan
– Ovenavausmaksu huoltoyhtiön veloituksen mukaan (Porvoon Kodit klo 7:00-15:30 25€ / muuten 55€)
Siivous ja erikoistyöt
– Siivous laskun mukaan
– Huoneiston otsonointi 250 € / kerta
– Asukkaan aiheuttamat vahingot laskun mukaan
Saunamaksut
– Saunavuoro 1 krt / vko 10 € / kk
– Lisävuoro saunapäivänä 10 € / h
– Ylimääräinen saunavuoro (ei saunapäivänä) 20 € / h, lisätunnit à 10 €
Päivystyskäynnit ja muut laskutettavat tehtävät
– Kiinteistönhoitajan yöhälytysmaksu (häiriön aiheuttajalta) 50 € + päivystyslisä
– Päivystyslisä arkisin 100 %, lauantai 150 %, sunnuntai ja arkipyhä 200 %
– Juhla/suruliputus 50 €
Maksukehotus 5 € / kerta
Oikeudenkäyntimaksu laskun mukaan
Maintenance services
Our maintenance staff are available for matters related to building maintenance, repairs, cleaning, and the upkeep of garden areas. Please contact our customer service when:
During evenings, weekends, and public holidays, residents are served by the on-call maintenance service. Check your building’s maintenance on-call number on the maintenance contact details page.
For issues with internet connections, please contact the service provider directly. The internet connection included in the flat is provided by Telia.