Du är inte ensam om ditt boende – Borgå Hems service hjälper dig

Det kan uppstå många olika situationer inom boendet – ibland små bekymmer, ibland större behov. Vår service finns till just för att du inte ska behöva klara dig ensam.

Oavsett om det gäller en trasig lampa, gårdsarbete eller en apparat som behöver service, kan du alltid kontakta oss med låg tröskel. Vi lyssnar, tar tag i ärendet och ser till att din boendemiljö fungerar som den ska.

Om du upptäcker ett problem i bostaden, fyll i en felanmälan via vår elektroniska blankett. Vid brådskande ärenden, ta kontakt med vår kundtjänst.

På kvällar och under veckoslut, vid akuta serviceärenden, betjänar Borgå Hems journummer dig.

Felanmälan / serviceärende

Om du upptäcker ett fel i din bostad, gör en felanmälan via den elektroniska blanketten nedan.

Vid akuta ärenden som vid en vattenskada eller något annat överraskande fel som äventyrar boendet bör du alltid göra anmälan omedelbart, oavsett tid på dygnet! På kvällar och under veckoslut bör du kontakta journumret.

Felanmälningar som skickas via vår hemsida behandlas under vardagar mellan klockan 8.00–16.00. I brådskande serviceärenden bör du ringa journumret.

Fyll i alla fält märkta med stjärna (*).

Hyresgästen ansvarar för underhållet av egna möbler och andra delar som kan slitas i bostaden. Borgå Hems service ansvarar för underhållet och reparationen av bostadens fasta möblemang och apparater. Vår service erbjuder hjälp och tjänster för boendet och priserna på dessa separata tjänster finns nedan.










    Jour


    Vardagar utanför tjänstetid samt veckoslut och vardagshelger betjänar jourservicen.

    Borgå Hems jourservicenummer: 040 592 8505

    Övriga debiteringar

    Underhåll och reparationer

    Servicearbete 50 € / h
    Specialyrkesarbete 60 € / h
    Lägenhetsreparationer, fönster m.m. enligt faktura
    Hushållsmaskiner, tillbehör enligt faktura
    Öppnade av vattenlås och avlopp enligt faktura

    Installationer och anslutningar av hushållsapparater

    Installation av diskmaskin inkl. tillbehör 50 €
    Pluggning av rör till diskmaskin 35 €
    Bakslagsventil för tvättmaskin 50 €

    Renoveringar och utrustning

    Mellandörr 100 €
    Lampor (inkl. fastsättning och tillbehör) 50 € / h
    Eltillbehör (eluttag, takdosor, strömavbrytare m.m.) enligt faktura

    Nycklar och lås

    Abloy-nyckel 15 € / st
    Nyckel till bilplats 15 € / st
    Sento/Exec -nyckel 40 € / st
    iLoq-nyckel 50 € / st
    iLoq låsserie ändringsarbete 100 € / st
    Byte av låsserie enligt faktura
    Avgift för dörröppning enligt servicebolagets debitering (Borgå Hem kl. 7:00-15:30 25€ / övriga tider 55€)

    Städning och specialarbeten

    Städning enligt faktura
    Ozonering av bostaden 250 € / gång
    Skador orsakade av boende debiteras enligt faktura

    Bastuavgift

    Bastutur 1 gång/vecka 10 € / mån
    Tilläggstur på normal bastudag 10 € / h
    Extra bastutur (ej normal bastudag) 20 € / h, extratimmar à 10 €

    Jourbesök och andra uppgifter

    Fastighetsskötarens nattalarm 50 € + jourtillägg
    Jourtillägg Vardagar 100%, Lördag 150 %, Söndag och helg 200 %
    Festflaggning/sorgflaggning 50 €

    Betalningspåminnelse 5 € / gång
    Rättegångsavgift el. annullering enligt faktura

    Service för boende

    Vår servicepersonal hjälper till med allt som rör underhåll, reparation och städning av husen samt skötsel av gårdsområden. Kontakta vår kundtjänst när du

    • Upptäcker vattenläckage, en trasig apparat eller andra problem i din bostad

    • Upplever störande buller eller någon annan ordningsstörning i huset. Ring i så fall kundtjänsten eller jouren omedelbart så att situationen kan redas ut

    • Har tappat bort nyckeln eller inte kommer in i din bostad

    • Behöver annan hjälp med reparationer eller installationer i bostaden (för reparationer och service kan en avgift tas ut – se separata avgifter)

    • Upptäcker något störande eller något som strider mot ordningsreglerna i huset eller på gården

    På kvällar, veckoslut och helgdagar betjänas hyresgästerna av jourservicen. Kontrollera journumret för ditt hus på sidan med kontaktuppgifter till servicen.

    Vid problem med internetuppkopplingen, kontakta tjänsteleverantören direkt – internetanslutningen som hör till bostaden levereras av Telia.